Zwroty
Płatność może zostać zwrócona wielokrotnie na łączną kwotę nieprzekraczającą kwoty płatności i jest to dozwolone tylko w przypadku
płatności w statusie CONFIRMED
.
Paynow akceptuje zwroty z minimalną kwotą 1 PLN dla płatności kartą a dla innych metod 0,01 PLN.
Aby móc dokonać zwrotu za pomocą API, Twój sklep musi mieć włączoną opcję „dziennie” w Harmonogramie wypłat dla danego sklepu. Środki potrzebne do dokonania zwrotu zostaną pobrane z Twojego salda.
Zwroty oczekujące - opcjonalne
Zwrot oczekujący to specjalny rodzaj zwrotu, który można zainicjować nawet jeśli kwota zwrotu przekracza saldo.
Po zainicjowaniu taki zwrot będzie miał status NEW
.
Po zgromadzeniu wystarczającej ilości środków na saldzie zwroty zostaną przetworzone przy użyciu algorytmu FIFO (co oznacza, że
zwroty są przetwarzane w kolejności, w jakiej zostały zainicjowane).
Jeśli nie zgromadzisz wymaganych środków na zwrot na saldzie przez 120 godzin (5 dni, wartość domyślna),
status zwrotu zmieni się na CANCELLED
.
Możesz zmienić czas, po którym zwroty oczekujące zostaną anulowane - jednostką tego parametru jest godzina.
Aby włączyć tę funkcję w swoim sklepie i/lub zmienić domyślny czas anulowania zwrotu oczekującego (opcjonalnie), przejdź
do zakładki Ustawienia > Zwroty oczekujące
w Panelu Merchanta.
Diagram procesu zwrotu
Poniższy diagram sekwencji przedstawia proces zwrotu zakończony sukcesem:
Mapa statusów zwrotu
Na poniższym obrazku przedstawiono wszystkie statusy, jakie może przyjąć zwrot, oraz możliwe przejścia między nimi:
Wyjaśnienie:
Code | Description |
---|---|
NEW | Zwrot został zaakceptowany. |
PENDING | Paynow rozpoczyna przetwarzanie żądania zwrotu. |
SUCCESSFUL | Zwrot został pomyślnie przetworzony przez Paynow, a pieniądze zostały przelane na konto kupującego. |
FAILED | Wystąpił problem podczas przetwarzania zwrotu. Pieniądze nie zostały przelane na rzecz kupującego. |
CANCELLED | Zwrot został anulowany. Pieniądze nie zostały przelane na rzecz kupującego. Anulować można tylko zwroty o statusie NEW . |