Przejdź do głównej zawartości

Obsługa błędów

Paynow Payments API używa kodów statusu HTTP wraz z obiektami błędów do komunikowania błędów. Gdy wywołanie API się nie powiedzie, odpowiada kodem statusu HTTP 4xx lub 5xx wraz z treścią odpowiedzi zawierającą obiekt błędu. Obiekt zawiera kod błędu i listę komunikatów o błędach.

Informacje o możliwych błędach dla każdego żądania można znaleźć poniżej oraz w sekcji API Reference section.

Rodzaj błeduOpis
AUTHORIZATION_CODE_INVALIDNieprawidłowy kod BLIK
AUTHORIZATION_CODE_USEDJuż wykorzystany kod BLIK
INSUFFICIENT_BALANCE_FUNDSBrak wystarczających środków na saldzie, aby dokonać zwrotu
INSUFFICIENT_CARD_BALANCE_FUNDSBrak wystarczających środków na saldzie karty, aby dokonać zwrotu. Tylko dla zwrotów płatności kartą
NOT_FOUNDNie znaleziono żądanej wartości
PAYMENT_AMOUNT_TOO_LARGEKwota płatności jest zbyt duża
PAYMENT_AMOUNT_TOO_SMALLKwota płatności powinna być większa niż 100 zł
PAYMENT_METHOD_NOT_AVAILABLEWybrana metoda płatności jest niedostępna
REFUND_AMOUNT_TOO_LARGEKwota zwrotu jest zbyt wysoka
REFUND_AMOUNT_TOO_SMALLKwota zwrotu jest zbyt niska
REFUND_POSSIBILITY_EXPIREDMożliwość zwrotu płatności wygasła, ponieważ transakcja jest starsza niż 6 miesięcy
SYSTEM_TEMPORARILY_UNAVAILABLENasz system jest tymczasowo niedostępny (bardzo rzadko)
UNAUTHORIZEDŻądanie zostało sformułowane nieprawidłowo
VALIDATION_ERRORŻądanie zostało sformułowane nieprawidłowo
VERIFICATION_FAILEDNagłówek podpisu jest nieprawidłowy